Ala'ymış!!

İşlerimin yoğunluğundan sıyrılıp mola vermişken, kahvemin mis gibi kokusuyla Göksel BAKTAGİR' in güzide eserleri eşliğinde nette gezinti yaparken gördüm ki 
Ala dergisi sayfa yöneticileri beni sayfalarından atmışlar :) 

Gelin işi baştan anlatayım size...
Burada Ala adında bir derginin piyasaya çıkacağını duymuş ve paylaşmıştım..

İstanbul Tasarımları yazımlarımdan sonra
en fazla tıklanan o yazımdı..Hatta hala istatikler de günün en çok tıklanan yazısıdır.Benim yazımdan sonra facebook sayfalarının beğenisi arttığını özellikle gözlemledim..
Neyse bunu geçelim..Bedava reklam yaptık yine yapıyoruz ya!!

Derginin kapağı ve adı ile ilk intibanın güzel olacağını düşünmüştüm..Zaman gazetesinden ki ropörtajlarından da samimi cevapları ile gerçekten ala bir dergi olacağını düşündüm ve dergiyi görmeden abone olmak istedim....

Ala dergisi Ala fırsatlar altında İki kişi abonelik kampanyası yapıyordu..Bu fırsattan yararlanıp abone olmak isteyince bir arkadaşım ilk sayısını al daha sonra abone ol demesi üzerine bugün alışverişe çıktığımda her ay aldığım dergilerle dergiyi satın aldım..

Eve geldiğimde çok merak ettiğim için  hemen dergiyi karıştırmaya başladım..
 Dergideki fotoğrafların büyük bir kısmını önceden hemde bir çok yerde görmek hevesimi kırdı..
Sosyal medyayla fazla ilgilenen olan biri için yeni bir derginin ilk sayısında bunları görmek büyük bir hayal kırıklığıydı..
Kendi çekimleri ile olan kombinler vardı ama hevesim artık kırılmıştı..

Kendi çekimlerinde yapılan  kombinasyonlar benim tarzımda değildi..
Dergi sanki belli bi kesime yönelik yapılmış gibiydi...Ve ben o kesime girdiğimi düşünmediğim için dergiden zerre kadar faydalanabilceğim bir husus olmadığını görünce aldığıma pişman oldum.

Gerçek tektir ama herkesin tesettüre bakış açısı farklıdır..
Ben de bu derginin benim tesettür anlayışıma göre olmadığını anladım..
Ve bir daha almama kararı verdim..Ve bunu nedenleriyle Ala Dergi facebook sayfalarından kendilerine ilettim.Her ne kadar beğenilerimizi söylediğimiz gibi eleştirilemizi de 
yapabileceğimizi düşünüp yazdım.

  Ve az önce farkeettim ki facebook sayfalarından atılmış ve akşam saatlerinde 
yaptığım yorumları silinmiş.
Düşüncelerime katılırya da katılmazsınız en azından saygı duyulmasını isterim..
Bu davranışları ile eleştirilere açık olmadıklarını ve yazdıklarımdan rahatsız olduklarını çıkarmak geliyor aklıma ama iyimserim yine yanlışlıkla olmuştur belki..

Ne dersiniz?

10 yorum:

  1. Ben dergiden önce derginin fotoğrafçılarından olan arkadaşımın o derginin fotoğrafçısı olduğunu duydum. Arkadaşımın (Rukiye Sevil Taşçı) bloğuna da hayırlı olsun tebriğimi yazarken, birde dergi için şunu yazmıştım: Umarım dergi, tessütürün inceliklerini,tessütürü incelterek anlatmaz:)

    Senin şimdiki yazından anladığım kadarıyla aynen düşündüğüm gibi bir dergi olmuş :) Ne diyeyim ki Allah hidayet etsin hepimize..

    YanıtlaSil
  2. Herkes herseyi alkislamak zorunda mi???yaptiklari tuhaf olmus..

    YanıtlaSil
  3. Esselamu aleykum ve rahmetullah..

    Keşke bu derginin amacı tesettürde şuanda yapılan hataları düzeltmek ve mü'minleri biraz daha ayrıntılı bilgilendirmek olsaydı... Derginin reklamı facebook'ta birçok yerde yapılıyor, dediğin gibi zamanda da görmüştüm, ancak dini inanç gereği yapılan şeyin modası olmaz/olmamalı. Karşı cinse kadının her hali zaten güzel görünmekte, mü'min kadının gayesi ise bu çekicili makul ölçülerde azaltmaya çalışmak olmalıdır, o kıyafetlerin her biri, sadece kapak resmi bile baloya gider gibi, dönüp bakmayacak erkek yok denecek kadar azdır diye düşünüyorum... Olumlu bulmuyorum bu tür çalışmaları, umarım gerisi de gelmez. Rabbim hidayetimizi arttırsın.

    Mi'raç kandiliniz mübarek olsun, selam ve dua ile kardeşim.

    YanıtlaSil
  4. yani alt tarafa istediğini giyip "ama Allahım bak kafamı da öyle bi acayip sardım işte, idare et" demek gibi oluyor farkında değiller...

    YanıtlaSil
  5. haklsınn tabii bence bu kadar iyimser olma

    sevgiler
    miraç kandilin mübarek oslun

    YanıtlaSil
  6. çok şaşırdım dergiyi henüz almadım ama öyle bir reklam yapıyorlar ki merak da ettim doğrusu ... dediğiniz gibiyse çok yazık... müşteri memnuniyetine önem vermedikleri ve pazarlama konusunda bilgisiz oldukları ortada . ben onların yerinde olsam sizi ikna etmeye uğraşırdım.

    YanıtlaSil
  7. çok ayıp etmişler canım,yazık...

    mirac kandilin mübarek olsun,sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. PAPATYA PRENSES….Dergide düşüncelerime aykırı durumlar olabileceğini tahmin ediyordum ama yazıda da açıkladığım gibi hiç memnun kalmadım..Ben yararlanacağımı düşünmüyorum..Senin de umduğun gibi olmadı maalesef..

    utku..Ben okuyucularından gelen eleştirileri ile daha iyi adımlar atacaklarına inandığım için gerekçeleri ile durumu bildirdim..Gerisini onlar düşünsün..Bundan sonra alkışlamayı bırakın her yerde ve her zaman düşüncelerimi söylemekten geri kalmayacağım..


    đerkenαя…Ve aleyküm selam ve rahmetullah..

    Böyle dergilerde var elbet..Onları satın alacak paramız olmaz ama bu tür dergiler için her zaman para ayırabiliriz..Zaten hatamız bu..Okumuyoruz okusak bile amel etmiyoruz..
    Yeni bir dergi olmalarına rağmen sattıkları kitapevinde 1. sıraya girdi..Oysa yıllardır basılan dini ve edebi dergilerin takipçileri o kadar az ki..Zaten milletçe seküler bir toplum haline getiriliyorken gerçekten olumsuz..Umarım gerisi gelmez demişsin ama malesef satış trajı artacak gibi gözüküyor..Rabbim hidayetimizi artırsın..Bizlere takva bahşeylesin inş..

    Sizinde kandiliniz mübarek olsun..Selamlar..


    iki dirhem bi çekirdek..Bence de..Başını örtmeyen bir çok arkadaşım bile başını örttüğünü zannedip tesettürlü olduğunu düşünenlere göre daha dikkatliler..İşte o zaman ben bile kendimdem utanıyorum..


    muko..Teşekkürler..Sizinde inşallah..Sevgiler benden :)

    dilek…Dilek Hanım bunlar benim düşüncelerim..Siz ya da bir başkası dergiyi beğenebilir ve yararlanabilirsiniz..Seviyeli bir şekilde eleştirimi yapmak onlara yardım eder diye düşündüm..Ama hak ve batıl söz konusu iken asla ikna olmazdım..

    Filiz…Yaptıkları her şeyi gösteriyor zaten canım..Senin de kandilin mübarek olsun..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Beğenmeyebiliriz bu gayet normal. Ben daha dergiyi almadım ama alacağım. Beni şaşırtan facebookta yorumlarını silmeleri.Yorumlar hep iyi olacak değil ya. Yoruma bakar ona göre düzeltirler kendilerini.Daha yeni bir dergi ve tesettür dergisi görüşlerimizi önemsemek zorundalar.

    YanıtlaSil
  10. Neslihan...Buraya yazmamın nedeni zaten dergi hakkındaki düşüncelerim değil..Düşünceleri söyleme imkanı vermemeleri..Madem kendi sayfalarından izin verilmiyor bende kendi sayfamda düşüncelerimi söyledim..Dergiyi beğenip beğenmemekte değil sorun dergi bana hitap etmiyor o kadar!!Dileyen alabilir elbette :))

    YanıtlaSil